Kwaliteitgerichtheid (2)

Situatie: De competentie kwaliteit is duidelijk naar voren gekomen tijdens het maken van een wervingsanalyse voor Voetverzorging Amareka. Hierbij betrokken waren Marja van Duijvenvoorde (eigenaresse Amareka) en ikzelf . Het doel was om een kwalitatief goede en bruikbare analyse te maken.
Taak: Mijn taak ten aanzien van de competentie was om een goede analyse te schrijven waarmee het bedrijf ook echt verder kon. Van mij werd ten aanzien van de competentie dan ook verwacht dat ik naging hoe de huidige kwaliteit van werven was en dat ik deze kwaliteit verbeterde.
Activiteit: Ten voorbereiding van deze competentie heb ik veel informatie opgezocht over de doelgroep van Amareka. Vervolgens heb ik informatie ( bij zelfstandig ondernemers) verzameld over het werven van klanten. Uiteindelijk heb ik mijn best gedaan om er een zo’n goed mogelijke analyse van te maken, zodat het bedrijf deze ook werkelijk kan gebruiken en er natuurlijk op vooruit gaat.
Resultaat: Het resultaat van mijn acties is dat Amareka Voetverzorging nu een goed verslag in handen heeft, waardoor ze de klantenwerving kwalitatief kunnen verbeteren. De betrokkene reageerde erg positief over de kwaliteit van het verslag: het was duidelijk dat er veel moeite, aandacht en research voor gedaan is.
Terugkoppeling: Ik vind dat ik een kwalitatief goede analyse heb afgeleverd, wat betekent dat Amareka op een betere manier klanten kan gaan werven. Als ik ooit nog een keer zo een analyse zou moeten maken; zou ik het op dezelfde manier aanpakken omdat ik weet dat Amareka veel aan deze analyse heeft gehad.