Innovativiteit (1)

Situatie: Het moment waarop de competentie innovativiteit duidelijk naar voren is gekomen, was tijdens het maken van de wervingsanalyse voor Amareka Voetverzorging. De betrokkenen hierbij waren ik en de eigenaar van Amareka: Marja van Duijvenvoorde.
Het doel was om ervoor te zorgen dat Amareka meer klanten trok.
Taak: Het doel van de analyse was ook meteen mijn taak: ik moest Amareka analyseren en uitzoeken hoe Amareka op een betere manier klanten kon werven. Ten aanzien van de competentie werd van mij verwacht dat ik met innovatieve ideeën kwam om ervoor te zorgen dat Amareka meer klanten trekt.
Activiteiten: Ik heb deze taak als volgt uitgevoerd: ik ben nagegaan wat er binnen Amareka fout ging met betrekking tot het werven van klanten. Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar andere wervingskanalen. Als laatste heb ik nieuwe ideeën aangedragen waardoor Amareka in de toekomst een goed lopend bedrijf kan worden.
Resultaat: Door mijn actie weet Marja ( eigenaresse van Amareka) nu hoe ze haar klanten beter kan benaderen. Hoe dit in de toekomst zal uitpakken, dat zal de tijd moeten leren. Marja van Duijvenvoorde was blij met mijn analyse; nu is ze een stap dichter bij een volledige klantenbezetting.
Terugkoppeling: Ik vind dat ik deze taak goed heb aangepakt: ik heb een aantal innovatieve, nieuwe ideeën aangedragen en deze zijn ook door het bedrijf in gebruik genomen.